Hoge Venen

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

Veursbos en Teuvenerberg
Markering :
Afstand : 13,5 km
Start : Teuven-Dorp 40 - 3793 Voeren
Coordinaten : 50.750890 , 5.873060

We vertrekken in zuid-westelijke richting en wandelen de betonbaan af die overgaat in een onverharde weg. We volgen dit pad doorheen de weiden en velden. De betonbaan die we daarna tegenkomen steken we over. We wandelen een stukje door het bos en gaan daarna linksaf op de straat 'Kronenbos'. We wandelen nu naar beneden en houden links aan. We volgen het pad daarna bergop aan de rand van het 'Veursbos'. Boven aangekomen gaan we rechts op de betonbaan en onmiddellijk daarna de eerste straat links in. Daarna slaan we de eerste straat rechtsaf. We blijven de weg volgen en achter een grote boerderij slaan we linksaf. Via het veld gaan we richting de spoorweg, volgen hem even naar rechts en gaan dan onder de spoorwegtunnel door. Na de tunnel wandelen we het eerstvolgende kruispunt rechtdoor.

Nu volgt een klim richting de 'Teuvenerberg'. We houden steeds rechts aan totdat we het monument bereiken, daar slaan we linksaf. We lopen nu rechtdoor tot net voor de 'Gelato Farm', waar men op ambachtelijke wijze ijs maakt. We slaan dus linksaf een 100-tal meter voor de hoeve en volgen een smal pad. De volgende kruising houden we links aan. We dalen af tot aan rivier de 'Gulp' en steken deze over. We vervolgen het pad tot het dorpje 'Nurop', een deelgemeente van Teuven. Op het eerste kruispunt slaan we linksaf en wandelen zo terug naar het centrum van 'Teuven' waar we gestart zijn.