Marche-les-Dames

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

De verborgen vallei
Markering :
Afstand : 15 km
Start : Aisomont 62 - Aisomont
Coordinaten : 50.364917 , 5.903444
Bron : Wandelkaart Trois-Ponts

We gaan in noordelijke richting en volgen de betonbaan 'Champs des Pierres'. Op het volgende kruispunt slaan we rechtsaf. Al gauw wandelen we verder over een onverhard pad. Aan een splitsing verderop houden we links aan. Een 400-tal meter verder slaan we rechts het bos in, op zoek naar een moeilijk zichtbaar pad. Eens dit pad gevonden volgen we het naar beneden. Uiteindelijk, via een stel hulptouwen, bereiken we de oever van de 'Amblève'. We volgen de oever ongeveer 1,5km, slaan dan rechtsaf en wandelen via het bos bergop. Aan het volgende bredere pad gaan we links en volgen de 'GR-Route'. We gaan over de brug en na enkele honderden meters houden we rechts aan en verlaten de 'GR-route'. Aangekomen aan de betonbaan slaan we linksaf en direct daarna nemen we rechts het pad net voor het kleine beekje.

We volgen dit pad dat steeds bergop gaat en daarna een bocht neemt naar rechts. Aan een volgende grote kruising slaan we linksaf. We passeren een weide en slaan vlak daarna rechtsaf. Na een paar honderd meter buigt het pad af naar links. Op de volgende kruising gaan we rechtdoor. Enkele honderden meters verder houden we rechts aan en wandelen naar beneden. We volgen de bocht naar rechts en gaan volledig naar beneden totdat we de betonbaan bereiken. We slaan nu rechtsaf. We volgen de betonbaan naar links en gaan bergop. Aan de volgende bocht slaan we het pad links in. Verderop slaan we een smal pad rechts in en volgen dit bergop totdat we de kerk van 'Wanne' bereiken. Vanaf het rond punt gaan we naar links. Een 500-tal meter verder slaan we rechts het wandelpad in. Dit blijven we volgen tot 'Spineux'. In het kleine centrum houden we steeds rechts aan. Even uit het centrum slaan we links opnieuw een wandelpad in en volgen dit tot 'Aisomont'.

toegevoegd door HikingDB - op 27 Feb 2015
CAPTCHA Image
David schreef op 27 Jul 2015 - 20:15 volgende reactie

Veel afwisseling, mooie uitzichten en misschien wel de mooiste die we gedaan hebben. Wel in omgekeerde richting gedaan zodat we via het touwenparcours naar boven moesten. Een topper!
Geert Godts schreef op 23 Oct 2018 - 10:37 volgende reactie

Mooie wandeling. Bos en vergezichten wisselen elkaar af. Zeker uitdagend, door het gedeelte met de touwen. De combinatie met de Amblève, de "verborgen" paden en de weidse omgeving maken dit een "must do".