Rocca di Manerba

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

Door het dal van de Roer
Markering :
Afstand : 12 km
Start : Dreistegen 2 - Monschau
Coordinaten : 50.548807 , 6.229595
Bron : /

Vanaf de parking wandelen we in westelijke richting langs de rivier de 'Roer' (Rur). We blijven de rivier een 3-tal km stroomopwaarts volgen en buigen dan af naar rechts. We steken even het bruggetje over en wandelen in de richting van de spoorwegbrug, die nu dienst doet als fietspad. Aangekomen aan de betonbaan slaan we linksaf. We lopen tot achter de bocht en gaan dan rechtsaf en arriveren op een parking.

We stappen langs de infoborden en gaan zo bergop. Een 300-tal meter verder in het bos slaan we rechtsaf, aan een kruispunt. Via dit pad gaan we richting een grote rotsformatie (Richelsley) met daarop een 6 meter hoog ijzeren kruis, 'Kreuz im Venn'. We wandelen langs rechts, achter de rots door en volgen het pad naar links. We gaan even door het bos en aan het volgende kruispunt steken we rechtover. Op het einde van dit pad gaan we links en daarna rechts. We komen nu aan een weide. Opnieuw slaan we rechtsaf en wandelen in de richting van de jagerstoren. Aan dat kruispunt slaan we linksaf en gaan tot de volgende toren. Wederom slaan we hier linksaf. We vervolgen onze weg tot we terug op het kruispunt komen waar we eerder passeerden en slaan hier rechtsaf.

We dalen af tot aan de betonbaan en slaan rechtsaf. Eens over de brug slaan we opnieuw rechtsaf, tegenover de 'Norbertkapel'. Een km verderop slaan we scherp linksaf en gaan bergop. We steken daarna de betonbaan 'Messeweg' over. Een 500-tal meter verder slaan we rechtsaf een smal padje in. We gaan nu bergop en lopen daarna langs de velden. Op het einde slaan we rechtsaf en verdop terug links. We steken nog even een klein stroompje, de 'Hasselbach' over en dalen dan af, door het bos, naar onze startplaats.