Belvédère d'Auclin - Bouillon

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

Promenade de Chession
Markering :
Afstand : 13,2 km
Start : La Bruyère - Lorcé
Coordinaten : 50.413777 , 5.728684
Bron : Wandelkaart Stoumont

Vanaf de parking dalen we vrijwel dadelijk bergaf. Eerst komen we langs enkele weilanden en na 1 km wandelen we door het bos. We volgen het riviertje ' Rau de Fagne-Naze ' tot het samenvloeit met de ' Amblève '. We volgen dan de eerst de ' Amblève ', daarna wandelen we terug door het bos, evenwijdig met de ' N616 '. We komen uit het bos aan de ' Moulin Mignolet '. Hier wandelen we naar rechts, over de ' N616 '.

Verderop draaien we scherp naar links en wandelen bergop via de weg ' Naze '. We lopen rechtdoor het bos van ' Mahoster ' in en volgen de markeringen. Eens uit het bos komen we op een betonbaan. We krijgen hier een prachtig uitzicht. We gaan verder door het bos richting het dorp ' Chession '. Eens uit het centrum slaan we even verderop schuin rechtsaf en wandelen door het bos ' Thirister ' totdat we de betonbaan ' Lorcé ' bereiken. We volgen deze even naar rechts en slaan dan links het bos in.

Nu volgt een steile klim door het bos. Even lopen we langs het riviertje ' Rau du Fossé ' om daarna rechtsaf te slaan. Daarna wandelen we langs een weide, gelegen aan onze linkerzijde. We blijven hier verder wandelen en doen nog een laatste klim richting de parking.

toegevoegd door HikingDB - op 11 May 2014
CAPTCHA Image
Wandelaar3680 schreef op 08 Jan 2019 - 15:45 volgende reactie

Afgelopen zaterdag (5/01) deze route gedaan. Het is een heel mooie en afwisselende route die alles in zich heeft wat je van een Ardennenroute kan verwachten: veel bos afgewisseld met beekjes, mooie uitzichten, enz. De bewegwijzering is trouwens uitstekend, wellicht kan je deze route zelfs zonder kaart of GPS-track probleemloos volgen (onder voorbehoud trouwens, want vandalisme, weersomstandigheden, bosbeheer etc. kunnen altijd voor schade aan wegwijzers zorgen). Nog dit: hou er rekening mee dat het drijfjachtenseizoen in het zuiden van het land (helaas wat mij betreft) verlengd is tot einde februari; een gewaarschuwde wandelaar is er twee waard ...