Weywertz

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

Le Craw Chne
Markering :
Afstand : 12,6 km
Start : Bovigny 54, 6671 Bovigny
Coordinaten : 50.225099 , 5.918033
Bron : Wandelkaart Gouvy

We starten aan de kerk van Bovigny en lopen in westelijke richting om te starten. We passeren een administratief gebouw van de gemeente en blijven rechtdoor volgen op de kruising daaropvolgend. Al vlug laten we de laatste woningen achter ons en zo'n kilometer vanaf de kerk slaan we links een breed bospad in. Daarna volgt een Y-splitsing waar we links aanhouden. We passeren een infobordje en komen aan een grote picknickplaats. Hier slaan we rechtsaf. Zo'n 400 meter verder slaan we links een brede wandelweg in die tussen de lage begroeiing loopt. Even later buigt het pad af naar links en wandelen we een bos in. Aan de volgende kruising slaan we rechtsaf. Vijfhonderd meter verder slaan we linksaf. Nog 600 meter verder houden we eerst links aan en slaan dan dadelijk rechtsaf. We komen op het hoogste punt van de wandeling aan een oude eik in het bos. (Le Craw Chne - 560m).

We slaan scherp rechtsaf en 400 meter verder draaien we linksaf. Aan de T-kruising die daarop volgt, slaan we rechtsaf. We steken een waterloop over en blijven steeds rechtdoor volgen tot aan een driesprong. Daar kiezen we voor het meest rechtse pad. Even later zijn we op een grote kruising met een asfaltweg. Ook hier blijven we rechtdoor volgen. Een 500-tal meter verder steken we weer een waterloop over en buigen dan lichtjes af naar links. Aan de volgende kruising slaan we linksaf. We dienen een 800-tal meter rechtdoor te volgen en slaan dan scherp rechtsaf bij een wandelbord.

We lopen bijna 1,5 km bergop en komen aan een weiland en tevens de top. We gaan over een asfaltweg en volgen naar links. Vlak na de bocht naar rechts, slaan we links een veldweg in. Deze volgen we tot we opnieuw op een asfaltweg komen en slaan dan rechtsaf. We volgen iets meer dan 500 meter rechtdoor, passeren enkele woningen en slaan dan linksaf. We lopen evenwijdig met de spoorweg en komen aan een groot stenen kruis. Vanaf daar lopen we nog iets meer dan 300 meter rechtdoor tot we arriveren aan de kerk waar we gestart zijn.