Langs de oever van de Trô Maret

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

Rondom Teuven
Markering :
Afstand : 16,6 km
Start : Schweibergerweg 49, 6281 NE Mechelen
Coordinaten : 50.778028 , 5.892319

We starten richting het zuidwesten vanaf het hotel-restaurant en slaan de eerste straat linksaf. Honderdvijftig meter verder op een kruising houden we rechts aan. We lopen deze weg af tot we in de Julianastraat komen en slaan linksaf. Net geen 50 meter verder slaan we rechts, aan de overzijde een smal wandelpad in. Via enkele wandelpoortjes passeren we een camping en kruisen een grote weide. Wanneer we aan de bosrand komen, houden we links aan na het poortje. Zo'n honderd meter verder slaan we scherp rechtsaf op een kruising in het bos. We blijven iets meer dan 600 meter richting het zuiden wandelen en slaan dan rechtsaf, net voor een mooi stuk heide. De volgende kruising slaan we linksaf. We passeren even later een bareel en houden verderop rechts aan wanneer het pad zich opsplitst. Even later komen we uit het bos en passeren een grenspaal. We lopen tot op de brede weg en slaan dan linksaf.

We passeren een vakantiewoning, kruisen een GR-route en slaan aan een volgende kruising rechtsaf. Het pad buigt af naar links en we lopen bergaf door het bos tot op een asfaltweg. Hier volgen we steeds rechtdoor en lopen langs een zitbank door. We zijn nu in de Obsinnichstraat en volgen deze weg naar beneden. We steken het beekje de Gulp (een zijbeek van de Geul) over en volgen naar rechts. Wanneer we op het kruispunt komen, lopen we rechtdoor en gaan door de spoorwegtunnel. Vijftig meter na de tunnel slaan we rechts een veldweg in, ter hoogte van een bushalte. We lopen eerst evenwijdig met het treinspoor en slaan dan linksaf. Zo'n 200 meter verder slaan we weer linksaf en volgen het wandelpad langs een weide. We lopen daarna voornamelijk in zuidelijke richting en komen aan een asfaltweg en slakkenkwekerij.

We slaan hier rechtsaf, passeren een boerderij, stappen iets meer dan een kilometer en komen dan in de Kloosterhofstraat. We slaan linksaf en komen op de N648. We steken schuin rechts over en slaan een bospad in. We houden eerst rechts aan, daarna houden we links aan. We komen in een holle weg en blijven rechtdoor volgen. We lopen langs een haag en wanneer we aan een zitbank komen, slaan we rechtsaf. Het pad draait van het oosten richting het noorden en we dienen steeds meer te klimmen. Na een laatste steile klim komen passeren we een mooie villa, lopen nog even rechtdoor en slaan dan links een smal wandelpad in voor een woning. Verderop lopen we door een wandelpoortje en gaan door een weide tot op een veldweg.

We passeren een school en slaan rechtsaf op het kruispunt. We lopen opnieuw tot de N648 en slaan linksaf. We steken opnieuw de grens over en slaan vlak na het wijndomein, rechts een veldweg (Planckerweg) in. We blijven nu geruime tijd rechtdoor volgen. Nadat we een zitbank voorbij lopen, gaan we nog zo'n 300 meter verder en slaan dan linksaf. We volgen dit wandelpad tot we op de Kerkdel komen en slaan dan rechtsaf. We wandelen tot aan de Dorpsstraat en slaan rechtsaf. We volgen de Dorpsstraat en draaien linksaf aan het kruispunt. Wanneer we via het brugje de Gulp weer overgestoken zijn, slaan we rechtsaf, de Waterstraat in. De straat gaat over in een wandel- en fietspad dat we bergop blijven volgen. We houden rechts aan en passeren een zitbank. Daarna volgt er nog een steile klim en passeren we een mast.

Boven aangekomen, lopen we rechtdoor tot aan het T-kruispunt. We slaan linksaf en daarna rechtsaf om zo het wandelpad langs de Julianstraat te volgen. Vierhonderd meter verder, steken we over en slaan de Schweibergerweg in. Honderd meter verder slaan we rechts een veldweg in. Wanneer we terug op de weg komen slaan we linksaf en keren terug zoals we gekomen zijn via de Beatrixweg. Op het einde slaan we rechtsaf en gaan tot aan het hotel-restaurant waar we gestart zijn.

toegevoegd door HikingDB - op 08 Oct 2019
CAPTCHA Image
Boesmans Johan schreef op 15 Oct 2019 - 19:26 volgende reactie

Desondanks het slechte weer (ganse dag regen) viel de wandeling toch mee! Dit kwam mede door het afwisselend landschap. De beginnende herfstkleuren, geur van de vallende bladeren en verschillende soorten paddenstoelen die we konden waarnemen gaven deze wandeling zeker een meerwaarde!
schevie schreef op 16 Oct 2019 - 16:35 volgende reactie
Dit was onze tweede dagwandeling na Simpelveld, we vertrekken aan een mooie zaak, die jammer genoeg dinsdag gesloten is. De tocht zelf hebben we ditmaal in omgekeerde richting gelopen. De dag zelf hebben we jammer genoeg niet zo veel chance gehad met het weer, maar de tocht op zich was enerzijds uitdagend qua terrein en tevens mooi qua landschap, mits mooi helder weer komen de landschaps uitzichten beter tot zijn recht . Enkel het weer was een beetje een spelbreker, maar samen met de groep hebben we toch genoten van de tocht, middelzwaar met enkele stevige hellingen. Mits de zaak op onze vertrek en aankomst plaats gesloten was, zijn we tot bij Moeder de Gans gereden om de verloren calorieën bij te vullen. Deze zaak is ook welbekend bij wandelaars en toeristen. Mooie afsluiter van onze tweedaagse wandeling, op naar de volgende “avonturen”. Merci mannen.