Dreilägerbachtalsperre

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

Des Echelles
Markering :
Afstand : 5,6 km
Start : Route de la Spèche - Rochehaut
Coordinaten : 49.839585 , 5.002326
Bron : Wandelbord Rochehaut

De wandeling start aan de parking van het panoramisch uitzicht gelegen in ' Rochehaut '. We wandelen van hieruit terug richting centrum. Voor de kerk slaan we rechts af. Na 350m komen we weer aan een splitsing, we wandelen hier rechtdoor. We blijven rechtdoor wandelen, gaan naar beneden. De betonbaan gaat over in een veldweg.

We blijven de markeringen volgen tot beneden aan de oever van de ' Semois '. Daarna lopen we langs de oever omhoog tot het uitzichtpunt na ongeveer 3,5 km wandelen.

We keren terug het bos in en zo via de betonbanen naar de parking.

Doorheen de route zijn er verschillende metalen ladders die men moet beklimmen of afdalen. Bij slechte weersomstandigheden zijn de paden aan de oever van de ' Semois ' in zeer slechte staat.

Deze wandeling kan gevaarlijk zijn bij slechte weersomstandigheden en/of bij onvoorzichtigheid !

toegevoegd door HikingDB - op 14 Jul 2013
CAPTCHA Image
stoffel schreef op 24 May 2015 - 12:18 volgende reactie
Mooie wandeling maar zeer af te raden bij nat of slecht weer. Ook de uitzichtpunten zijn niet de mooiste langs de Semois. Mooie terrasjes aan het vertrekpunt.