La Hogne

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

Hechtel - Meeuwen
Markering :
Afstand : 21,4 km
Start : Rode Kruisplein 2 - 3940 Hechtel-Eksel
Coordinaten : 51.124766 , 5.365213
Bron : /

Vanaf de parking aan het gemeentehuis lopen we in westelijke richting en slaan verderop een steegje genaamd 'Hanenpad' in. Daarna slaan we rechtsaf en volgen de 'Pater-Malletstraat'. Aan het monument gekomen, slaan we linksaf. Wanneer we aan de 'Don Boscostraat' zijn, slaan we opnieuw linksaf en volgen deze tot op de N715. We steken veilig over, slaan rechtsaf en gaan 70 meter verder de 'Weidestraat' in. Wanneer we bijna aan de laatste woningen zijn zoeken we een padje dat rechts tussen de huizen ligt. Dit slaan we in en volgen de omheining in oostelijke richting. Zo'n 150 meter verder, slaan we rechtsaf en stappen richting het zuiden. We komen op een fietspad en slaan linksaf, daarna steken we 'N74' over via de brug.

Aan de overzijde slaan we rechtsaf de 'Heidebloemstraat' in. Wanneer we op een asfaltweg komen, slaan we linksaf. Op de volgende kruising slaan we rechtsaf. Zo'n 250 meter verder slaan we links een smal wandelpad in. Via een reeks van bospaden blijven we in zuidoostelijke richting lopen tot aan de ingang van de 'Resterheide'. We beginnen in wijzerzin omheen de vijvers te lopen. Aan de overzijde steken we de 'Bollisenbeek' over en slaan onmiddellijk daarna rechtsaf. We passeren de uitkijktoren over de 'Begijnenvijvers' en wandelen zo tot aan het fietspad dat over de oude spoorwegbedding loopt. We slaan hier linksaf en 150 meter verder rechtsaf. Vierhonderd meter verder slaan we linksaf en een volgende kruising rechtsaf. We komen op de 'Achelmanstraat', slaan linksaf en daarna weer rechtsaf. Er volgt een stuk rechtdoor van ongeveer n kilometer en komen dan op de 'Achterstraat'. Hier slaan we linksaf, daarna rechtsaf tot op de 'Houtestraat'. Opnieuw slaan we linksaf en weer rechtsaf en gaan zo de 'Bovenstraat' in.

We blijven de 'Bovenstraat' voor meer dan twee km volgen in voornamelijk noordelijke richting. Daarna steken we de "Tettelstraat' over en slaan de weg aan de overzijde in. We komen op de 'Bomerstraat' en slaan linksaf. We passeren een wijngaard en gaan verder richting het centrum van 'Peer'. We passeren eerst de kerk, wandelen dan via de 'Kerkstraat', 'Markt', 'Drossaardplein' en 'Wittesteenstraat' doorheen het centrum van 'Peer'. Op het einde van de 'Wittesteenstraat' slaan we linksaf en daarna rechtsaf, 50 meter verder aan de overzijde. Via een reeks van veldwegen lopen we voornamelijk in zuidoostelijke richting totdat we de 'Kapellekestraat' bereiken. We slaan linksaf, daarna rechtsaf en komen zo in de 'Stevenstraat'. We slaan rechtsaf en volgen de 'Stevenstraat' die daarna linksaf slaat. We slaan nog 1 keer linksaf en gaan zo tot aan het 'Broekshof'.

Hier slaan we rechtsaf en steken even later de 'Gielisbeek' over. Aan een volgende kruising slaan we linksaf en blijven volgen tot aan de 'Peerderbaan'. We steken de 'Peerderbaan' over en slaan de 'Berenheide' in aan de overzijde. We houden telkens rechts aan op de verschillende kruisingen en passeren even later de 'Berenheidemolen'. We steken de 'Abeek' over en blijven zo'n 500 meter in oostelijke richting vorderen (steeds rechts aanhouden). We komen finaal aan een fietspad en slaan rechtsaf. Vierhonderd meter verder slaan we net na de bocht linksaf. We blijven in zuidelijke richting wandelen tot aan de 'Weg-naar-Ellikom' en slaan dan rechtsaf. We volgen even deze baan en slaan dan links de 'Lierstraat' in. De eerste straat rechts slaan we in, daarna slaan we linksaf de 'Doornappelstraat' in. Zo'n 70 meter verder slaan we rechts een steegje in en gaan zo tot de 'Muntstraat'. Op het einde van deze straat slaan we linksaf en vlak daarna rechtsaf. Via de 'Tijmstraat' en een smal wegje langs de 'Okay' komen we op de 'N719'. We slaan rechtsaf, steken 150 meter verder het zebrapad over en slaan een wandelpad in aan de overzijde. We doen een laatste kleine klim en arriveren zo aan de kerk van 'Meeuwen'.