Marche-les-Dames

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

Eisleck Lee Trail 3/3 (Hoscheid - Kautenbach)
Markering :
Afstand : 15,5 km
Start : Haaptstrooss 45 - 9376 Hoscheid
Coordinaten : 49.947869 , 6.080631

We vertrekken vanuit het centrum van 'Hosheid' en lopen in noordelijke richting over de 'CR320C' tot we de markeringen van de trail tegenkomen en een kleine Mariagrot tegenkomen. We lopen nog 400 meter verder en slaan dan linksaf. We slaan opnieuw linksaf en vlak daarna rechtsaf. We lopen over een veldweg en dalen steeds verder af een bos in. Na ongeveer 1,2 km komen we aan een brugje en steken ze de 'LŽtschbaach' over. Daarna volgt een klim van een kilometer om terug uit de vallei te komen. Boven aangekomen slaan we linksaf. We dalen zo'n 500 meter af, houden dan links en gaan verder over een singletrack die al slingerend naar beneden leidt. Onderweg passeren we een uitzichtpunt met een zitbank. Even later aan een gedenkplaat slaan we linksaf. Uiteindelijk komen we aan een gebouw met shelter waar we rechtsaf slaan en de brug van de 'SchlŽnner' oversteken.

Onmiddellijk daarna slaan we rechtsaf, daarna linksaf en lopen zo richting een kapel (Saint-Michel). Daarna gaan we verder bergop een komen even later weer op een mooie singletrack door het bos die voortdurend daalt en stijgt. Onderweg zien we aan onze linkerzijde de 'Molberlee' waar we op het einde van de 2de etappe over gingen. We wandelen nog zeker een kilometer verder of dit schitterend pad doorheen het bos. Daarna slaan we rechts aan een kruising van wandelwegen. We beginnen bergop te wandelen en komen al snel in een open weide. We blijven verder gaan tot aan de asfaltweg 'CR348' en slaan dan rechtsaf. Tweehonderd meter verder slaan we links een veldweg in.

Deze maakt even later plaats voor een rotsachtig pad (Hoflee) dat we afdalen. Voor meer dan 500 meter slingeren we van links naar rechts langs de rotsen en wandelen dan een bos in. Verderop lopen we weer over een rotsachtig pad en komen even later aan een brugje over een beek (Geischelterbaach). We blijven deze volgen en beginnen te klimmen. We slaan scherp linksaf en gaan verder omhoog richting een uitzichtpunt met zitbank. We slaan nu rechtsaf en houden even later rechts aan. Zo'n 700 meter verder dienen we rechts af te slaan. Alvorens we dit doen wandelen we naar links, naar het uitzichtpunt 'Hockslay' alwaar we een mooi zicht op krijgen op 'Kautenbach' en omgeving.

Wanneer we het traject verder zetten wandelen we zo'n 800 meter verder doorheen een gemengd bos tot aan een asfaltweg. We slaan rechtsaf en volgen de bocht naar links. Honderd meter verder slaan we rechts een wandelpad in om de weg af te snijden. We komen opnieuw op dezelfde asfaltweg en slaan rechtsaf. Zo'n 300 meter verder slaan we linksaf en lopen de veldweg in de ons brengt naar de panoramische uitkijktoren 'Ueweschleedt'. Eens we deze bezocht hebben gaat het wandelpad sterk naar beneden richting 'Kautenbach'. Onderweg passeren we nog enkele mooie uitzichtpunten. Uiteindelijk komen we op een brede asfaltweg die we naar beneden volgen. We slaan linksaf voor het kerkhof en wandelen richting het treinstation waar we 'Eisleck Lee Trail' beŽindigen.