Uitzichtpunt Auclin (Bouillon)

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

GR571 (Vielsalm - Gouvy)
Markering :
Afstand : 15,2 km
Start : N822/Rue du Vivier - 6690 Vielsalm
Coordinaten : 50.287171 , 5.903875

We starten op het kruispunt 'Rue des Chasseurs Ardennais' en 'Rue du Vivier' te 'Vielsalm'. We gaan in noordelijke richting en lopen de doodlopende straat volledig af. Daarna gaat deze weg over in een veldweg die we in zuidwestelijke richting volgen. Verderop aan een splitsing houden we links aan. We lopen door een bos en bereiken na ongeveer 700 meter een hoogtepunt. We slaan linksaf, volgen eerst een breed wandelpad en gaan vervolgens verder over een smal wandelpad. We passeren een viewpoint en beginnen daarna langzaam te dalen.Uiteindelijk komen we aan 'Chateau de Vielsalm'.

We lopen verder, volgen de bocht naar rechts en lopen rondom het domein van het kasteel. Zo'n 100 meter na de bocht slaan we links een smal wandelpad in. We komen op een asfaltweg en slaan linksaf. De volgende kruising slaan we scherp rechtsaf. We lopen richting de kerk via 'Rue du Rivage'. Via 'Pont Madeleine' steken we rivier 'La Salm' over. Aan de kerk steken we de baan 'N68' rechtdoor over. Daarna steken we de spoorweg over, volgen eerst rechtdoor en blijven daarna rechts volgen. Aan een volgende kruising slaan we de 2de straat rechtsaf.

Zo'n 50 meter verder slaan we scherp linksaf en verlaten de asfaltweg. We gaan verder over een wandelpad en beginnen te klimmen. Onderweg passeren we meerdere kruizen tot we uiteindelijk aan een kapel komen. We blijven de markeringen gedurende iets meer dan twee kilometer volgen en passeren afwisselend enkele weiden en bossen. We komen daarna in het dorpje 'Cierreux'. We wandelen in zuidelijke richting over 'Rue Cierreux'. We lopen door het centrum en steken een riviertje over. Aan een volgende kruising lopen we rechtdoor en kiezen voor de middelste weg.

We volgen het traject ongeveer een kilometer langs enkele weiden. Daarna volgen een dicht begroeid pad langs een weide en komen op een brede veldweg uit. We slaan linksaf, lopen even bergop en slaan opnieuw linksaf op de asfaltweg. Na 700 meter slaan we rechtsaf een betonbaan in die even later overgaat in onverharde veldweg. Nog een kilometer verder slaan we linksaf en dalen af richting de 'N68' en steken deze rechtdoor over. Na een korte klim van zo'n 300 meter slaan we linksaf.

Daarna lopen we voornamelijk in zuidoostelijke richting en zonder veel hoogteverschillen. We komen aan een houten ligbank en lopen nog even rechtdoor. Daarna slaan we rechtsaf aan de volgende splitsing. Na iets meer dan een kilometer slaan we linksaf een wandelen tot aan de spoorwegbrug waar we onze tocht beŽindigen.