Uitzichtpunt Auclin (Bouillon)

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

De duinen gaan op wandel
Markering :
Afstand : 8,7 km
Start : Tuinstraat 1 - 3945 Ham
Coordinaten : 51.120712 , 5.193132

Te volgen markeringen 2,3,62,6,8,10,11,50,12,14,15,16,18,2

We wandelen vanaf de parking richting de weg, passeren knooppunt 2 en volgen daarna het wandelpad naar rechts. Een 100-tal meter verder verlaten we het wandelpad en blijven rechtdoor volgen over de baan. Aan het kruispunt slaan we linksaf. Na 600 meter slaan we rechts een veldweg in. Wanneer we aan een kruising komen (knooppunt 3), slaan we linksaf. We gaan langs een slagboom en blijven zo'n 800 meter rechtdoor volgen tot aan knooppunt 62.

Hier slaan we rechtsaf en volgen een smal pad door het bos. Aan een T-kruispunt slaan we rechtsaf. Even later houden we rechts aan, aan een Y-splitsing. Verderop komen we aan 'De Tus', een natuurlijke waterplas. We lopen er langsheen en komen aan knooppunt 6 waar we links afslaan. Iets meer dan honderd meter veder slaan we rechtsaf voor een infobord. We volgen de rand van een omheining en lopen ook nu weer geruime tijd rechtdoor. Na een kilometer komen we aan knooppunt 8 en blijven rechtdoor volgen (links houden op de splitsing). Nu bereiken we knooppunt 10. Van daaruit wandelen we nog een 500-tal meter verder en komen aan knooppunt 11.

We slaan het 2de pad (fietspad) links in. Vijftig meter verder slaan we rechtsaf en houden daarna rechts aan. We volgen het plankenpad tot aan de overzijde en slaan daarna linksaf. Wanneer we aan een splitsing komen houden we links aan en steken een klein brugje over. We blijven het wandelpad met de klok mee volgen en houden rechts aan, aan een splitsing. Wanneer we aan knooppunt 50 komen slaan we niet onmiddellijk rechts maar lopen nog 25 meter rechtdoor en slaan dan rechtsaf. We passeren de 'Lourdesgrot' en komen daarna terug op ons traject. We lopen nog zo'n 300 meter in noordoostelijke richting tot knooppunt 12 en slaan linksaf.

We volgen het fietspad en even later verschijnen de eerste huizen. We passeren knooppunt 14 en slaan daarna rechtsaf aan knooppunt 15. We komen op de straat 'Kolverdijk' en slaan linksaf. De eerstvolgende straat (De Fieter) naar rechts slaan we in. Op het einde steken we schuin over en slaan de veldweg aan de overzijde in. Aan knooppunt 18, zo'n 300 meter verder, slaan we rechtsaf. Opnieuw slaan we na 100 meter rechtsaf. Zeventig meter verder slaan we links het 'Vuvuzela paadje' in. Op het einde gekomen, volgen we naar links, gaan terug richting knooppunt 2 en tevens de parking waar we gestart zijn.