Punta san Vigilio

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

Le Belvédère
Markering :
Afstand : 16,5 km
Start : Rue du Hableau (Parking) - 5580 Rochefort
Coordinaten : 50.158222 , 5.225402
Bron : Wandelkaart Rochefort & Han-sur-Lesse

Vanaf de parking lopen we via 'Rue du Hableau' in zuidoostelijke richting tot de 'N86'. Daar aangekomen slaan we rechtsaf en steken via de brug de rivier 'La Lomme' over. Onmiddellijk daarna slaan we linksaf een wandelpad in. We passeren de grot 'Nou Maulin' en houden daarna rechts aan om zo het pad van de 'GR 577 (Tour de la Famenne)', met zijn wit-rode markeringen te volgen. Boven arriveren we aan de 'Kapel Lorette' en blijven rechtdoor volgen. Een kleine 100 meter verder slaan we linksaf voor een woning. Op een volgende kruising zo'n 300 meter verder slaan we rechtsaf.

We komen op een asfaltweg 'Rue du Pachy' en slaan op het kruispunt linksaf. We passeren nog een reeks woningen en lopen dan langs een stenen kruis. We volgen de veldweg rechtdoor tot aan een volgende weg en slaan dan rechtsaf. Tweehonderdvijftig meter verder slaan we rechts opnieuw een veldweg in. Nog 300 meter verder slaan we linksaf en wandelen opnieuw langs een reeks woningen. Op het einde gekomen houden we links aan en steken dan de 'N803' rechtdoor over. We blijven steeds rechts aanhouden tot 'Rue de Hamerenne'. Daar slaan we linksaf en volgen nog steeds de GR-markeringen.

We laten de laatste woningen achter ons en passeren verderop 'Kapel Sainte Odile' en slaan 300 meter erna linksaf. We volgen 'Rue de Hierdeau' iets meer dan 400 meter en slaan dan schuin rechts een wandelpad in. Over een afstand van 1,5 km volgen we de GR-markeringen in voornamelijk oostelijke tot zuidelijke richting. Daarna slaan we scherp rechtsaf. Opnieuw volgen we de markeringen over een afstand van 1,5 kilometer en slaan dan rechtsaf en verlaten zo het traject van de 'GR 577'. We volgen een smal wandelpad doorheen het bos dat even later naar links afbuigt. Zo'n 400 meter daarna volgen we opnieuw naar rechts.

Verscholen achter de bomen aan de linkerzijde kunnen we naar het 'Uitzichtpunt Griffaloux' stappen alvorens we onze wandeling verderzetten. Vanaf daar krijg je een prachtig zicht op het 'Natuur- en Wildpark van Han-sur-Lesse'. Een viewpoint dat je zeker niet mag overslaan.

We gaan verder in noordoostelijke richting en beginnen aan een afdaling doorheen het bos. Wanneer we beneden op een weg aankomen, slaan we linksaf. Een eerste kruising houden we rechts aan en passeren enkele zitbanken met een monument. We blijven deze weg nog zo'n 600 meter volgen en slaan dan rechtsaf een brede veldweg in. Een eerste scherpe kruising naar links lopen we voorbij (GR). Wanneer het pad zich weer opsplitst houden we wel links aan en volgen opnieuw de wit-rode GR markeringen die bergop leiden. Boven aangekomen lopen we over de kam tot aan een brede asfaltweg (Rue Du Point de Vue). Deze steken we schuin rechts over en slaan een smal wandelpad in.

We blijven ongeveer 500 meter rechtdoor, pal naar het noorden volgen en slaan dan linksaf. Een volgende kruising slaan we rechtsaf. We volgen dit pad en houden steeds links aan op de verschillende splitsingen. We lopen haast evenwijdig met de 'N86' en lopen zo steeds meer richting 'Rochefort'. Na bijna 3 kilometer komen we aan de eerste huizen en 'Chateau Comtal'. Daar houden we rechts aan en slaan 'Rue Des Falizes' in. Op het einde slaan we rechtsaf. Daarna slaan we linksaf op 'N949' en gaan tot de rotonde. We slaan rechtsaf en onmiddellijk daarna schuin linksaf een doodlopend wegje in. Via de passerelle steken we de river 'La Lomme' over en bereiken de parking.