Kasteel van Reinhardstein

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

Tweekruizenpad
Markering :
Afstand : 8,4 km
Start : Europalaan 2 - 3730 Hoeselt
Coordinaten : 50.848587 , 5.485470

We starten aan het 'Sportcentrum Ter Kommen' en lopen richting de 'Beukenlaan'. We slaan rechtsaf en slaan daarna de eerste straat links in (Schepenenlaan). Op het volgende kruispunt slaan we linksaf en volgen de 'Dorpsstraat' bergop. Een 300-tal meter verder slaan we linksaf aan de 'Lourdesgrot'. Een 50-tal meter verder slaan we schuin rechts een fietspad in en blijven steeds rechtdoor volgen. We komen op de 'Kruisstraat' en volgen rechtdoor. We lopen uit de bebouwde kom en volgen daarna de veldweg die naar rechts draait.

Na een 250-tal meter over deze veldweg komen we aan de 'Hellegatpoel'. We lopen rondom deze vijver in tegenwijzerzin. Daarna volgen we het pad tussen de boomgaarden richting zuidwesten. Verderop komen we op een fietspad en slaan linksaf. Aan een volgende kruising met een picknicktafel slaan we rechtsaf. We lopen langs een hoogstamboomgaard en beginnen een kleine afdaling. We komen opnieuw op een kruising en slaan rechtsaf. We zien in de verte de 'Sint-Brixiuskerk' van 'Schalkhoven' liggen. We lopen eerst langs een veld, daarna langs een hoge haag en slaan rechtsaf aan een zitbank. We komen op de 'Geerstraat' en krijgen van daaruit een mooi verzicht op de omgeving.

Op het einde van de 'Geerstraat' gekomen, slaan we linksaf. Zo'n 300 meter verder achter de bocht slaan we de 'Lindenhofstraat' rechts in. Na de bocht slaan we scherp linksaf en volgen het fietspad. Even later steken we de 'Sint-Hubertusstraat' recht over. Via het wandel- en fietspad komen we op de 'Tramstraat' en volgen deze rechtdoor. Aan de kapel, gelegen aan het kruispunt, slaan we linksaf. We steken de 'Winterbeek' over en beginnen aan een klim. Onderweg passeren we het 'Kasteel van Hardelingen'. Wanneer we bijna boven zijn, volgen we naar rechts. We komen opnieuw aan kruising met een picknicktafel (Kruislinde) en slaan linksaf.

We volgen dit fietspad en na bijna een kilometer passeren we 2 stenen kruisen. We blijven nog 600 meter rechtdoor volgen en slaan dan rechtsaf de 'Bormanlaan' in. Aan een eerste kruising lopen we rechtdoor. Wanneer we de Finse piste voorbij zijn, slaan we linksaf de 'Europalaan' in. We lopen de laatste meters tot aan onze startplaats.