Kasteel Neuschwanstein

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

Mombeekvallei (rode route)
Markering :
Afstand : 4,6 km
Start : Klinkstraat - Alken
Coordinaten : 50.884861 , 5.317518

Vanaf het infobord in de 'Klinkstraat' wandelen we in oostelijke richting en volgen de weg tot aan het volgende kruispunt. Daarna slaan we linksaf. Een kleine 100 meter verder slaan we rechts een smal fietspad in dat tussen de ma´svelden loopt. Wanneer we zo'n 200 meter verder op het einde van deze velden komen, slaan we rechtsaf. We gaan verder over een wandelpad en lopen even later tussen enkele weiden. Daarna buigt het pad af naar rechts en komen we aan een kleine boerderij. We slaan hier linksaf en volgen een brede veldweg. Tweehonderdvijftig meter verder, slaan we linksaf en gaan door een wandelpoortje. We lopen door de weide en volgen de hoge haag. Aan de overzijde gaan we opnieuw door een poortje.

Via een plankenpad vervolgen we onze route en steken even later met behulp van een brugje de 'Oude Mombeek' over. Daarna slaan we linksaf aan de picknicktafel. We lopen nu langs de 'Mombeek' en komen na 800 meter aan een kruising met een fietspad. We blijven rechtdoor volgen. Wederom stappen we een 800-tal meter evenwijdig met de beek tot aan een hoogspanningslijn. Hier slaan we linksaf. Opnieuw volgt er een mooi plankenpad doorheen de vallei. We blijven nog even rechtdoor volgen tot aan enkele plantages en slaan dan linksaf. Als we op de 'Oftingenstraat' komen slaan we rechtsaf. We volgen deze straat tot de volgende kruising en slaan dan linksaf de 'Klinkstraat' in. Niet veel verder komen we terug aan onze startplaats.