Dreilägerbachtalsperre

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

Limburgum oppidum
Markering :
Afstand : 14,2 km
Start : Parking - Hors les Portes - 4830 Limbourg
Coordinaten : 50.610361 , 5.939563

Vanaf de parkeerplaats lopen we over de weg naar beneden. Na het waterbekken, slaan we rechts een weg in tussen de huizen. We houden rechts aan en lopen even later over een brede veldweg. Niet veel verder slaan we rechtsaf en lopen tussen twee grote hagen. Wanneer we aan de afsluiting van een weide komen, houden we rechts aan en volgen een smal pad naar beneden. Daarna komen we aan een eerste wandelpoortje. We lopen door de weide en houden links aan zodat we links van de boerderij op de weg komen. Deze loopt evenwijdig met de spoorweg die we volgen. Via een tunnel gaan we onder de spoorweg door. Verderop steken we de 'Vesder' over via de brug en arriveren op de drukke 'N61'. We slaan linksaf.

Via de berm volgen we deze baan zo'n 250 meter. Daarna slaan we rechts een smal bospad in dat sterk bergop leidt. Een 150-tal meter verder in het bos, slaan we linksaf. We blijven nu een tijdje op vrijwel dezelfde hoogte lopen. Zo'n 400-tal meter verder vinden we links van het pad een uitzichtpunt dat we even bezoeken. Daarna vervoegen we ons pad en gaan verder in noordelijke richting. We blijven nog even op dezelfde hoogte lopen en dalen daarna lichtjes af. Aan een kruising slaan we linksaf en volgen een omheining. Zo'n 100 meter verder steken we de zijrivier 'Pancherelle' over met behulp van een brugje. Nu volgt een smal en dichtbegroeid pad dat we bergop volgen. Daarna lopen we tussen enkele weiden en komen uiteindelijk op een asfaltweg. We slaan hier rechtsaf.

Aan een volgende kruising slaan we scherp linksaf (Chemin de Nasproué). Daarna houden we rechts aan op een Y-splitsing. Honderd meter verder slaan we links een smal en dichtbegroeid padje in. Daarna slaan we rechtsaf, volgen de bocht naar links en blijven de veldweg rechtdoor volgen. We lopen tussen enkele mooie valleien en zien voor ons in de verte het gebied waar we eerder stapten. We passeren een kleine gsm-mast, daarna enkele woningen en steken de 'Vesder' opnieuw over. Daarna slaan we linksaf en volgen de baan tot aan de rotonde. Daar nemen we de 3de afslag en beginnen aan een lange klim. We passeren enkele woningen en slaan rechtsaf aan de laatste woning. We gaan verder over een brede veldweg die we gedurende iets meer dan anderhalve kilometer blijven volgen om zo de 'Kapel St. Anne' te bereiken.

We steken rechtdoor over en slaan 300 meter verder rechts een wandelpad in. Er volgt een rotsachtig pad dat op sommige plaatsen zeer glibberig kan zijn. Daarna lopen we tussen enkele hagen en een groot maïs veld. Na zo'n 700 meter vanaf de weg, slaan we rechts een smal pad in. Via enkele poortjes kruisen we een weide. Op de weg gekomen, steken we schuin rechts over en slaan een ander wandelpad in. Via enkele kleine poortjes belanden we in een weide. We volgen eerst de linkerzijde en gaan daarna rechtdoor om de overzijde te bereiken. Eens uit de weide, slaan we linksaf. Aan een 2de kruising houden we rechts aan. Zo'n 700 meter verder gaan we door een wit poortje dat rechts van ons gelegen is. Via een reeks van witte poortjes doorkruisen we de verschillende weiden waarbij we voornamelijk in oostelijke richting lopen. Wanneer we aan een paarden paddock komen, slaan we linksaf.

We komen op een asfaltweg en slaan linksaf. In de verte zien we reeds de kerk die we gaan passeren. We slaan de 2de straat linksaf, net voor een monument. Op het einde van de weg slaan we rechtsaf. Daarna slaan we linksaf en passeren de kerk, we volgen rechtdoor. Het pad draait naar links en gaat bergop. Aan de volgende kruising, bij een zitbank, slaan we linksaf. We houden rechts aan een boerderij en gaan nog even bergop. Zo'n 600 meter verder verlaten we het breed pad, en lopen links van ons door een weide. Aan de overzijde volgen we bergop. Een volgende kruising slaan we schuin rechtsaf. Finaal volgen we de oude stenen muur en slaan linksaf om zo de startplaats te bereiken.

toegevoegd door HikingDB - op 30 Jul 2017
CAPTCHA Image
Wandelaar3680 schreef op 31 Jul 2017 - 14:39 volgende reactie

Ik vond het een onverwacht mooie wandeling, een echte aanrader. De relatieve onbekendheid van Limbourg en omgeving is wat mij betreft onterecht, maar het zorgt er wel voor dat het niet overspoeld wordt door dagjesmensen. Maar misschien vergis ik me wel en is het er soms wel superdruk.