Oudsberg

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

GR16 7/9 Bouillon - Alle
Markering :
Afstand : 22 km
Start : Quai du Rempart 7 - 6830 Bouillon
Coordinaten : 49.793511 , 5.067529

Vanaf 'Quai du Rempart' in 'Bouillon' volgen we de markeringen die ons via het gemeentehuis tot aan de ingang van het kasteel loodsen. We dalen rechts langs de citadel af en slaan beneden rechtsaf aan de tennispleinen. Daarna steken we de 'Semois' over via de 'Pont de Cordemois'. Aan de overzijde slaan we een bospad in waarbij we aan een steile klim beginnen. Via een zigzaggend pad wandelen we naar de uitzichttoren boven op de heuvel en slaan daarna linksaf. Niet veel later beginnen we aan een afdaling en na zo'n 2,5 kilometer vanaf de toren komen we aan de abdij 'Notre-Dame de Clairefontaine'.

Nadat we deze gepasseerd zijn, lopen we een 3-tal kilometer evenwijdig met de 'Semois' tot aan de 'Moulin du Rivage'. We klimmen daarna uit de vallei en arriveren aan 'Le Tombeau du Géant (Het graf van de reus)'. Daarna slaan we scherp linksaf en lopen zo hogerop langs de picknicktafels. Verderop slaan we rechtsaf en volgen richting noorden. Aan een voetbalpleintje slaan we linksaf en gaan eerst verder richting westen, daarna richting noorden. Na een 2-tal kilometer komen we aan een picknickplaats waar het beekje 'Liresse' uitmondt in de 'Semois'. Aan de overzijde volgen we eerst een steil pad doorheen het bos uit de vallei. Daarna volgen enkele brede veldwegen bergop tot aan het centrum van 'Rochehaut'.

We passeren de kerk en lopen richting het panoramisch uitzicht over 'Frahan'. Verderop in de bocht slaan we linksaf en dalen af tot aan de 'Passerelle van Frahan' en steken deze voetgangersbrug over. In het dorpje houden we steeds links aan en passeren de kerk. Daarna slaan we rechts een steil pad in. Voor meer dan 1,5 kilometer lopen we over een rotsenpad waarbij we onderweg verschillende bijzondere rotsformaties en enkele laddertjes tegenkomen. We steken een brug over en beginnen daarna aan een zware klim over een zigzaggend pad doorheen het bos. We gaan daarna verder in noordelijke richting en kruisen twee maal de 'N945'. We lopen langs enkele woningen en slaan daarna de tweede straat rechtsaf. Onmiddellijk daarna slaan we links een wandelpad in.

We dalen af tot aan een veld en houden links aan. Niet veel later passeren we het domein 'Récréalle' langs de 'Semois'. Na de bocht slaan we rechts de straat in. Op de hoofdweg gekomen, slaan we rechtsaf en lopen richting de brug waar we onze etappe beëindigen.

toegevoegd door HikingDB - op 30 May 2017
CAPTCHA Image
schevie schreef op 08 Jun 2017 - 20:46 volgende reactie
Weeral een geweldig mooie wandeling, het eerste uitzichtpunt krijg je al voorgeschoteld met een prachtig zicht over Bouillon na een zéér inspannende klim, en zo kwamen er nog enkelen de revue gepasseerd. Weinig tijd om op adem te komen tenzij je daadwerkelijk stopt !! Je kan het eerst maar zelf beleven door de tocht te ondernemen. We hebben er van genoten. Het proeft -achteraf- naar meer 😉 S'avonds hebben we de nacht doorgebracht op camping Les amis de Pierre, we lagen vlak aan de Semois, de sanitaire installatie was flink gedateerd, en het café was "retro", maar we zijn moe en tevreden ingedommeld hier, na het nemen van enkele dagschotels 🍺