Uitzichtpunt Auclin (Bouillon)

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

Eisleck Trail 2/5 (Clervaux - Aasselborn)
Markering :
Afstand : 18,9 km
Start : Place Benelux - 9708 Clervaux
Coordinaten : 50.055396 , 6.031281

Vanaf 'Place Benelux', in het centrum van 'Clervaux' steken we de weg over in noordoostelijke richting om via een stenen trap een hoger gelegen wandelpad te bereiken en tevens de start van de 2de etappe van de 'Eisleck Trail'. We slaan linksaf en lopen richting de kapel voor 'Dame de Loretto' en gaan daarna rechtdoor tot aan de brug over de 'Clerve'. Ook hier gaan we rechtdoor en niet veel verder verlaten we de asfaltweg en slaan schuin links in, tussen de vangrails. Even later wandelen we evenwijdig met de spoorweg, eerst over een oude dienstweg, daarna doorheen een bos en enkele weiden. We slaan op het einde linksaf en gaan richting een tunnel onder de spoorweg. Eens door de tunnel volgen we het riviertje de 'Woltz' en niet veel later bereiken we een weg die we oversteken. Aan de overzijde slaan we rechtsaf achter het monument.

We gaan nu het woud van 'Beischend' in. Hier volgen we de goed aangegeven markeringen over een afstand van ongeveer 2 km alvorens we een toren van gestapelde stenen bereiken. Niet veel verder komen we aan een oorlogsmonument dat bestaat uit een vliegtuigwrak en graf met 6 naamstenen. We gaan hier rechtsaf en wandelen naar beneden tot aan aan waterpompstation. We volgen niet meer de veldweg maar slaan schuin rechts een smal graspad in. Wanneer we een ligbank gepasseerd zijn gaat het pad verder door een dennenbos tot op een weg. We slaan hier rechtsaf en wandelen richting de spoorweg. Aan de overzijde slaan we linksaf en volgen het pad langs de spoorlijn. Verderop begin we te stijgen en passeren afwisselend enkele bossen weiden. Een 2-tal kilometer vanaf de overweg, krijgen we een eerste zicht op het 'klooster van Cinqfontaines'. Daarna slaan we linksaf en lopen via een bredere weg voor het klooster door.

Op een splitsing houden we rechts aan en gaan door een dennenbos. Onderweg passeren we een uitzichtpunt aan een grote rots. We houden links aan, aan een volgende splitsing. We volgen de markeringen voor ongeveer 1 km en slaan dan net voor een rustplaats en een reeks picknicktafels, scherp linksaf om onze weg te vervolgen. We gaan over een graspad en krijgen een zicht op het centrum van 'Troisvierges'. We slaan linksaf aan een camping en lopen wat verder door een spoorwegtunnel. Daarna gaan we rechtsaf. Wanneer we aan een asfaltweg komen steken we deze over en gaan verder aan de overzijde. Eerst wandelen we door een dennenbos, even later langs enkele weiden. Zo'n 600 meter verder komen we aan een monument. Hier slaan we linksaf. Niet veel verder dalen we af richting een asfaltweg. In de bocht van deze baan houden we rechts aan. Er volgt een beklimming over de asfaltweg. Op een T-splitsing slaan we rechtsaf en daarna slaan we de eerst weg linksaf. We hebben enkele prachtige verzichten en zien links van ons het gebied waar we eerder aan het wandelen waren.

Wanneer de weg naar rechts draait gaan we rechtdoor over een breed graspad. Al gauw dalen we af richting het dorpje 'Sassel'. Beneden aangekomen steken we via de brug de rivier 'Trätterbaach' over en slaan daarna rechtsaf. De eerste splitsing die we daarna tegenkomen slaan we scherp linksaf. We beginnen te klimmen en even later gaan we verder over een onverhard pad. We volgen bijna 1,5 km evenwijdig met de rivier. Aan de asfaltweg gekomen steken we over en slaan rechtsaf om zo evenwijdig met de baan te lopen. We steken deze weg beneden een 2de maal over en volgen de markeringen. Na de 3de oversteek gaan we verder via een bosweg aan de overzijde. We volgen deze over een lengte van 1,5 km en komen dan aan een verharde weg die we naar beneden volgen tot aan de watermolen met bijhorend hotel en restaurant.