Dreilägerbachtalsperre

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

Eisleck Trail 5/5 (Nadrin - La Roche-en-Ardenne)
Markering :
Afstand : 17,4 km
Start : Rue du Hérou - 6660 Nadrin
Coordinaten : 50.157765 , 5.676053

We vertrekken aan het voetbalveld gelegen in 'Rue Herou' en slaan de weg met het bordje 'Minigolf-Tennis' in. We blijven deze weg volgen, lopen langs de tennispleinen en daarna richting een bos. We passeren een zitbank en slaan daarna rechtsaf. We volgen nu een smal pad bergop tussen de lage begroeiing. Daarna slaan we linksaf. Een volgende kruising gaan we rechtsaf, daarna houden we links aan en passeren weer een bankje. We komen op een bredere weg, dalen even af en slaan dan rechts het bos in. Er volgt een kleine klim. Opnieuw komen we op een bredere weg en slaan linksaf. Even later volgt er een steile afdaling.

We steken een brugje over en volgen het beekje verder naar beneden tot aan de 'Ourthe'. Daarna slaan we rechtsaf. Het pad is eerst breed, daarna wordt het smaller met veel rotsen en boomwortels. We blijven de oever ongeveer 1,3 km volgen. Er volgt nu een klim richting de 'Keltische site Cheslé'. We passeren enkele omwallingen en gaan richting de andere zijde van de site. We passeren een ligbank en gaan vervolgens richting een uitzichtpunt met zitbank. Vlak erna dalen we enkele rotsen af en volgen het pad verder over de rotsachtige ondergrond. Aan een kruispunt van wandelwegen volgen we de markering vrijwel rechtdoor.

We beginnen aan een lange klim richting het dorpje 'Bérismenil'. Aan de eerste woning die we boven tegenkomen, slaan we rechtsaf. Net wanneer we zicht krijgen op de kerk (zo'n 400 m verder), slaan we scherp linksaf. We dalen eventjes af en volgen daarna de zijkant van een grote weide. Wanneer we terug op een verharde weg komen, slaan we rechtsaf. We gaan nu verder bergop richting een monument waar een propeller geplaatst is van een vliegtuig type B-17. Van daaruit gaat het verder in noordwestelijke richting en bereiken enkele zitbanken met wat lager gelegen het uitzichtpunt 'Les Crestelles' met zicht op de 'Ourthe' en het dorpje 'Maboge'.

Daarna volgen we naar rechts en wandelen via een smal pad het bos in. We dalen steeds verder af en komen al gauw op een breder pad. Ook dit volgen we steeds verder naar beneden totdat we op de N680 komen. We steken de grote baan over en houden daarna rechts aan en lopen zo via de brug over 'Ruisseau de la Mer'. Vlak achter de bocht houden we links aan en gaan verder over een onverharde weg. We dienen het traject hier zo'n 1,5 km te volgen en stappen hierbij steeds bergop en in noordelijke richting. Alzo bereiken we het kerkje van 'Borzée'. Hier slaan we linksaf en wandelen langs een brasserie.

We gaan nu nog eerst even bergop en dan volgt en lange afdaling doorheen een breed pad door het bos. Na ongeveer een 2,5 km vanaf de brasserie, slaan we linksaf aan een kruispunt van wegen. Wanneer we enkele huizen gepasseerd zijn komen we op een kruispunt. We slaan rechts een wandelweg in. We blijven verder afdalen tot aan de 'N860'. Daarna slaan we rechtsaf. Zo'n 50 meter verder slaan we schuin rechts 'Thier du Pierreux' in. Na een kilometer over deze weg, slaan we scherp linksaf. We steken de 'Ourthe' via de voetgangersbrug en eindigen aan het infobord van de 'Escapardenne Eisleck Trail'.

toegevoegd door HikingDB - op 15 Apr 2016
CAPTCHA Image
schevie schreef op 18 Apr 2016 - 12:33 volgende reactie
Tweede etappe van onze tweedaagse wandeltocht, na een deftig ontbijt, nog even de rotsen van Le Herou verkend, aan de hand van enkele caches en mooie uitzichten ter plaatse. Hierna vertrokken op de Eislecktrail richting La Roche en Ardennes, dit stuk trail vond ik persoonlijk nog beter dan de etappe Houffalize- Nadrin, meer technische stukken, dewelke wel enige fysieke inspanningen vereisten van de groep, uiteindelijk beloond met weer een prachtig uitzicht vanuit Le Cheslé. De afstand was minder, wat ideaal was voor een tweede etappe vlak na elkaar. Ik denk dat ik volmondig vannuit de groep waar ik deel uit van maakte, mag zeggen dat we er twee dagen van genoten hebben. Afgesloten met een lekkere Chouffe in een typisch bruin muziekcafé vóór het centrum in Houffalize. Opnieuw een aanrader !