Cima Capi

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een wandeling kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

Felsenweg 6
Markering :
Afstand : 18,4 km
Start : Haus Hubertus 1 - 54668 Ernzen
Coordinaten : 49.825794 , 6.422887

We vertrekken nabij het 'Ernzerhof' en gaan in westelijke richting om op de rondwandeling te komen die gemarkeerd is met bovenstaande afbeelding. Eens op het traject gaan we linksaf en lopen zo in zuidelijke richting. We passeren al gauw enkele uitzichtspunten over 'Echternach' en tevens een kapel. Verderop aan de splitsing slaan we linksaf. We blijven het traject nu een tijdje volgen door het bos. Een 2-tal km na de vorige splitsing passeren we een bunker en na de volgende bocht komen we op een betonbaan. We gaan naar links, steken de betonbaan over en volgen het parcours verder achter de vangrail. Na de volgende bocht slaan we rechts opnieuw het bos in via de trappen.

Er volgen nu een reeks rotsformaties gelegen aan onze linkerzijde. Het pad wordt steeds ruwer en er verschijnen steeds meer rotsen. We wandelen doorheen dichte en mysterieuze bossen om uiteindelijk aan een kruispunt van wandelwegen te komen. Hier slaan we rechtsaf en dalen zo de trappen af die ons de toegang verschaffen tot 'Teufelsschlucht', een gebied met een aantal vrij opvallende rotsen, kloven en canyons. Eens hier doorheen wandelen we terug over smalle paden waarbij we rechts regelmatig enkele uitzichtsplaatsen hebben. Wanneer we daarna doorheen een gat in een rots wandelen (Keltenhohle) zijn we bijna op het einde van dit rotsachtig gebied. Een 500tal meter verder wandelen we links om een rots heen en belanden in een bos waar het traject zich verder zet. Wanneer we uit het bos komen wandelen we richting de betonbaan. Daar aangekomen slaan we rechtsaf en lopen langs de baan over het grasveld. Enkele honderden meters verder steken we de weg over en slaan linksaf.

Er volgt een stuk tussen de weiden en velden waarbij we eerst bergop gaan en daarna terug afdalen naar een bos. Eens in het bos steken we een brugje over en al gauw verschijnen er weer grote rotsblokken aan onze linkerzijde. We blijven deze stenen blokken steeds volgen aan de hand van de markeringen tot aan een kruispunt van wandelwegen en een herdenkingskruis. Hier slaan we linksaf en gaan doorheen de rotsformatie genaamd 'Schweinestalle'. Wanneer we uit het bos komen blijven we steeds naar rechts volgen en komen zo aan een voetbalplein en een parking. Hier slaan we scherp rechtsaf. Verderop in het bos slaan we links een pad in dat bergop gaat. Dit pad volgen we nog een hele tijd. We passeren hierbij een Mariabeeld en een klif met de naam 'Stubenlay'.

Wanneer we aan een breder pad aan de rivier 'Folkenbach' komen, gaan we bergopwaarts. Wat verder slaan we rechts een pad in dat we hogerop naar rechts volgen om zo richting onze startplaats te gaan op de rondwandeling. We slaan terug linksaf en wandelen zo naar de parkeerplaats aan het 'Ernzerhof'.