Rocher de Falize (Malmedy)

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een Via Ferrata kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

Ferrata Rio Sallagoni
Moeilijkheid : C
Afstand : 2,5 km
Start : Strada Provinciale 84, 3 - 38074 Dro
Coordinaten : 45.971550 , 10.933802

Vanaf de parking lopen we naar rechts en volgen de vangrail. We steken de weg over in de bocht en volgen het pad aan de overzijde dat in zuidoostelijke richting gaat. Aan een splitsing houden we links. In de volgende bocht start de Via Feratta. We houden hier rechts aan. Er volgen enkele passages doorheen de kloof over metalen beugels. We komen daarna in een soort vallei in de kloof. Via een apenbrug begeven we ons naar de overzijde.

Na een grote rotsspleet houden we links aan en volgen de rotswand, daarna steken we opnieuw een apenbrug over. Er volgt opnieuw een smalle doorgang doorheen de kloof over verschillende beugels zonder een metalen beveiligingslijn. Eens uit de kloof volgen we naar links. Op de weg slaan we linksaf. We stappen richting het kasteel 'Drena' en lopen er rechts langsom. We gaan verder over een wandelpad en steken de volgende asfaltweg over.

Het nieuwe pad dat we nu inslaan draait naar rechts. We volgen dit en steken nog een keer de weg over. Daarna draait het pad aan de overzijde naar links. We volgen het tot helemaal beneden en banen ons dan een weg door enkele boomgaarden om zo terug op de parking te komen waar we gestart zijn.