Weywertz

Door op het hoogteprofiel te klikken kan je de grote kaart bekijken. Door op de coordinaten te klikken krijg je de exacte locatie van de startplaats. Bij downloads kan het gpx-bestand gedownload worden indien dit aanwezig is. Reageren op een Via Ferrata kan via het formulier onderaan. Je kunt dit doen als gast of nadat je ingelogd hebt. Bij het invullen van het formulier kan je tevens een belevenisscore geven aan de hand van de sterren.

Sentiero del Colodri
Moeilijkheid : B/C
Afstand : 4,3 km
Start : Via dei Legionari C. 20 - 38062 Arco TN
Coordinaten : 45.927124 , 10.891452

Vanaf de parkeerplaats aan de camping steken we de weg over en starten in westelijke richting. Er volgt een pad dat bergop leidt tussen verschillende grote rotsblokken. Zo'n 300m verder begint de Via Ferrata die rechts bergop gaat langs de rotswand. We volgen het parcours dat bijna volledig voorzien is van staalkabels en gaan zo tot de eerste top waar we een zicht krijgen op het 'Gardameer' en het dorpje 'Arco'.

We gaan verder in noordelijke richting en volgen de GR-markeringen. Wat later bereiken we een 2de, hoger gelegen top met een groot ijzeren kruis. We genieten opnieuw van een spectaculair uitzicht en vervolgen daarna onze weg. We volgen het wandelpad 'Sentiero di Monte Colt' en dalen zo de berg af tot aan een oud kerkje en slaan dan linksaf. Wat verder lopen we tussen enkele boomgaarden en dalen zo verder af. Aan een scherpe bocht volgen we naar links.

We wandelen nu het oude stadsgedeelte van 'Arco' in en volgen ons traject in oostelijke richting doorheen de smalle straatjes. We komen steeds dichter bij het centrum en gaan ook hier doorheen, nu in noordelijke richting. We komen aan brug over rivier de 'Sarca'. Hier volgen we het wandelpad langs de rivier. Wat verder dienen we links in te slaan. We volgen het laatste deel over de asfaltweg richting de camping.